Lepas Asar Mereka Masuk Bilik Apa Yg Mereka Lakukan Buat Ramai Kata WOW



Hai. Nama aku Aqilah bukan nama sebenar. Umur aku 20-an. Aku bekas mahasiswa di salah sebuah ipta di pantai timur. Cerita yg ingin aku ceritakan adalah bagaimana tiga orang rakan ku berjaya menurunkan berat badan mereka tanpa makan produk pelik2 di pasaran. Kisah ini bermula semasa kami berada di semester 4.


Farah merupakan salah seorang dari mereka bertiga tu. Dia la yang cerita kisah ni kat aku. Hebat. Ikuti cerita Farah di bawah ni.
Untuk pengetahuan korang, aku dan kawan kawan ku, A dan S memang menetap di kolej. Walaupun kami sibuk dengan kelas dan assignment, tapi kami akan curi Lebih kurang satu jam setiap petang.
Selepas sahaja kami solat asar, aku akan pergi ke bilik A dan S (memandangkan mereka sebilik). Masuk sahaja aku ke dalam bilik itu, bermulalah aktiviti mengeluarkan peluh.
Perkara pertama yang akan kami lakukan adalah memastikan lantai bilik bersih dari semua benda termasuk karpet. Kami juga akan menutup kipas untuk memastikan pengeluaran peluh pada tahap maksima.
Kami akan pasang lagu lagu yg boost kan semangat kami. Antara exercise yg kitorang buat adalh berlari dalam dalam 15 minit pertama. Walaupun bilik itu kecil tapi bila kitorang lari, mmg byk jgk lah peluh yang keluar.
Bila heartbeat pun dh start laju, kitorang pun buat lah jumping jack, squat, wall sit dan macam macam lah. Cukup satu jam kitorang berhenti dan buat cooling down.
Kitorang juga tak lupa untuk mengubah cara pemakanan. Memandangkan kami bertiga ni melayu yang terlalu sayang kan nasi, kami hanya mengurangkan portion nasi.
Kalau dulu, bila lunch je, kitorang akan beli sebungkus nasi seorang. Tapi bila dah ada dlm program kurus ni, kitorang beli sebungkus dan kongsi tiga orang. Apa yang penting, kuatkan azam.
Malam pulak kitorang akan pastikan makan sebelum 8 malam. Kitorang makan roti wholemeal dan peanut butter je. Kitorang jgk tak lupa kan teh hijau sebagai minuman setiap pagi, petang dan malam.
Jujur aku cakap, minggu pertama mmg kitorg mcm rasa benda ni sia-sia..tp masuk je minggu ketiga, ramai yg tegur, eh muka makin kecil, baju nampak besar. Siapa tak bahagia kan?hahaa
Dan kenapa kitorang exercise dalam bilik? Sebab kitorang masih tak ada keberanian untuk tunjukkan usaha kitorang dkt orang lain. Sbb aku tahu sgt , mesti akan ada yg cakap hangat-hangat tahi ayam lah tu..
So., kpd korang yang tgh dlm proses nak kuruskan badan tu, teruskan. Mmg korang rasa mcm sia-sia, tp once ada org tegur pasal perubahan saiz badan kau, percayalah, kau akan gembira dan semangat sangat untuk teruskan kehidupan.
Sekarang aku dan diorang dah habis belajar. Kepada A dan S, aku doakan kau bahagia dgn suami masing masing. Tiga serangkai Farah via Aqilah IIUM.
P.S. 1 Kereta Alphard Ini Melanggar Seekor Lembu Di Melaka Akibatnya Bakal MENGEJUTKAN Anda !!!
P.S. 2 Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ICELAND !!!
P.S. 3 TERKINI Ustaz Terkenal Tanahair KANTOI Menyumpah Orang Ramai !!!
P.S. 4 Jangan TERKEJUT Lihat Apa Yang Wanita Ini MAKAN Di Sebuah Restoran Mewah Di ICELAND !!!
P.S. 5 PERNAH TENGOK 5 GAMBAR PROTON JEBAT INI ? MEMANG MENGANCAM !!!
The post Lepas Asar Mereka Masuk Bilik. Apa Yg Mereka Lakukan Buat Ramai Kata WOW !!! appeared first on SAYALUVISLAM.

Sumber: 1citemalaya



No comments:

Post a Comment