Kongsi Tips , Cara Yang Mudah dan Senang Untuk Mengatasi ' Blackheads@Bintik Hitam' Yang Mengganggu !



Blackheads/Bintik Hitam adalah salah satu masalah kulit yang sering dialami oleh sesetengah orang. Jika anda telah mengalami masalah dengan bintik hitam, selalunya ini boleh membawa kepada masalah kulit yang lain seperti jerawat kulit yang lebih serius atau membosankan.
Pada masa ini, mungkin ada sesetengah orang yang mengabaikan kehadiran bintik hitam pada kulit. Tetapi ya ya, jika anda menghadapi masalah bintik hitam, cuba untuk tidak memandang rendah bintik hitam saya. Untuk apa? Kerana, bintik hitam tidak berubah sehingga dapat menjadi masalah kulit yang lebih serius.
Jadi, bagaimana untuk mengatasi bintik hitam dong? Diambil dari lamanstylishwalks. com, berurusan dengan rawatan bintik hitam boleh dilakukan di klinik salun atau kecantikan. Jika tidak, masalah boleh diselesaikan dengan melakukan bintik hitam rawatan semula jadi di rumah. Dan juga salah satu rawatan semula jadi yang boleh dilakukan di rumah untuk menangani bintik hitam adalah dengan menggunakan bawang putih.
Bagaimana bawang putih boleh menyelesaikan bintik hitam? Lihat penjelasan di bawah:
Bahan-bahan:
3 ulas bawang putih
Secubit garam
1 sudu besar madu
Cara Membuatnya:
Puri bawang putih dan parut, lecek atau sebati. Apabila bawang putih yang lembut, kemudian dicampurkan dengan garam dan madu. Campurkan tiga bahan untuk membentuk pes atau topeng. Selepas itu, memberi laluan walaupun kepada bintik hitam kulit semula jadi. Urut melicinkan kulit muka dengan topeng dan kemudian dibiarkan selama kira-kira 15 minit.
Jika anda mempunyai, basuh muka dengan air suam untuk membersihkan. Elakkan sihat kulit dan kerengsaan lebih halus dan luar biasa selepas menggunakan bawang putih topeng adalah disyorkan untuk menggunakan minyak zaitun atau minyak kelapa untuk kulit.
Tuan-tuan, adalah bagaimana untuk berurusan dengan bintik hitam di muka dengan topeng bawang putih. Bagaimana, bagaimana yang begitu mudah bukan? Oh ya, di samping menangani masalah bintik hitam, bawang putih topeng boleh juga membantu kulit wajah bebas dari jerawat, kulit muka akan menjadi lebih licin, lembut dan lembab. Mudah-mudahan maklumat ini membantu.

sumber : http://www.info.mydebat.com/

No comments:

Post a Comment