KANTOI...!!! Padah Tersilap Memasukkan Duit RM164 Juta Ke Akaun Orang Lain Dan Lihat Apa Yang Di Lakukan Selepas Seminggu Kepada Lelaki Bertuah Ini Sungguh Mengejutkan...!!!!


#Landak, Ind0nesia: Se0rang lelaki yang berj0li sakan selepas wang tunai Rp5.1 bili0n (RM1.64 juta) tiba-tiba dimasukkan ke akaunnya kini bakal berdepan tindakan apabila diarahkan memulangkan duit berkenaan.


Suparman, 51, berkata, kejadian berlaku pada 2 Februari lalu apabila dia menerima satu khidmat pesanan ringkas (SMS) melalui telef0n memberitahu wang berjumlah Rp5.1 bili0n didep0sitkan ke akaunnya.


#Terkejut dengan SMS itu dia segera pergi ke mesin pengeluaran aut0matik (ATM) membuat pengeluaran Rp10 juta (RM3,213) dan memindahkan wang berjumlah Rp100 juta (RM32,142) ke dalam akaun bank rakannya.


Pada 5 Februari, dia membuat sekali lagi pemindahan wang berjumlah Rp100 juta (RM32,142) ke dalam akaun bank rakannya.


Pada hari yang sama dia membuat pengeluaran wang tunai di ATM Rp510 juta (RM163,837).


#Dia kemudiannya membuat lagi beberapa pengeluaran menjadikan jumlah keseluruhan wang tunai yang dikeluarkannya berjumlah hampir Rp2.2 bili0n (RM706,596).


#Beberapa hari selepas itu, Suparman cuba membuat pengeluaran lagi, tetapi malangnya mendapati wang dalam akaunnya sudah tiada lagi.


Tidak lama selepas itu saya menerima panggilan dari Bank Negara Ind0nesia (BNI) yang memberitahu wang itu tersilap didep0sitkan ke akaun saya.


Paling mengejutkan saya, BNI meminta saya mengembalikan sebahagian wang berkenaan.


#Saya tidak tahu bagaimana mahu menggantikan wang itu yang sudah habis saya belanjakan, katanya – Hmetr0




sumber : cakapmalas.com

No comments:

Post a Comment