Pelik Pekerja Kedai Makan Keluar Masuk Tandas Bawa Periuk NasiWanita Ini Siasat Rupanya Ini Yang Mereka Buat

Sudah menjadi adat peniaga mesti mahukan barang jualan laris dan mendapat keuntungan berganda. Oleh itu ramai yang menggunakan pelaris perniagaan sebagai salah satu strategi untuk melariskan barang jualan, atau menarik ramai pelanggan.

                                                     ( Gambar Hiasan)

Namun ada juga sesetengah peniaga yang menggunakan kaedah yang dilarang syarak untuk melariskan perniagaan mereka. Seperti perkongsian kali ini yang berkongsi pengetahuan mengenai pelaris berdasarkan pengalamannya.

Penyediaan makanan kotor faktor pakai pelaris

Buka pintu tandas ambil nasi

Hari ni acik nak berkongsi info pasal pelaris. Seriau pulak bila baca info yang sis ni kongsikan. Tiba-tiba teringat sesuatu. Jeng jeng jeng. Kisah entah tahun bila, dah tak ingat sebab dah tak pergi kedai tu lagi?
Ada 1 kedai nasi lemak femes. Orang selalu beratur panjang. 2 3 kali dah rasa nasi lemak dia. Pada acik biasa je, mahal je yang lebih. Tapi Encik Hensem suka. Satu malam dia ajak makan nasi lemak tu, acik ikutkan je.
Sampai sana, Encik Hensem beratur. Acik duduk kat meja layan anak-anak. Sambil tengok orang beratur. Tiba-tiba dengar sorang pekerja dia jerit nasi habis. Ambik nasi lebih kurang macam tu lah ayat dia.
Part ni penting. Sampai mati acik takkan lupa. Ada sorang pekerja lelaki ke belakang. Buka pintu TANDAS dan ambil 1 periuk nasi. Dalam tu ada banyak lagi periuk lain bersusun bertingkat-tingkat. Acik suspek nasi.
Tandas tu tandas jenis cangkung. Memang jelas nampak mangkuk jamban tu. Periuk dalam tandas tu semua bertutup kemas tapi apa motif simpan nasi dalam tandas? Kot ye pun tandas tu dah tak guna. Tapi tandas. Tempat kotor.
Bila nampak je kejadian tu, acik angkut anak-anak pergi kat Encik Hensem nak cancel. Malangnya dia tengah nak bayar. Makanan dah berbungkus. Memang plan nak bungkus, ada anak kecik, makan kat rumah paling selesa.
Malam tu acik tak cerita lagi kat dia. Esok lusa baru cerita. Sejak tu memang dah tak jejak kaki ke sana. Kalau lalu tengok orang ramai beratur, kesiannya rasa. Sambil menulis ni pun rasa kembang tekak tak boleh nak cerita. Geli-geleman rasa.
Terima kasih kepada sis ni sudi berkongsi info menarik. Semoga bermanfaat.
Sumber :Nurul Kasmadillawati Zakaria
P.S. 1 Murid Kanan Bruce Lee Akhirnya Dedah Cerita Sebenar Dato Meor Tumpaskan Bruce Lee !!!
P.S. 2 3 Pulau Ini Muncul Semula Setelah Hilang 10 Tahun Semasa Tsunami 2004, Lihat Apa Yang Ditemui Di Pulau Itu Pasti MEMERANJATKAN !!!
P.S. 3 Ini Tips Paling Mudah Check Harga Flight Murah, Confirm Senang Nak Rancang Holiday !!!
P.S. 4 Selfie Ini Nampak Biasa Bila Sekali Pandang. Tunggu Sehingga Anda Lihat Kali Kedua !!!
P.S. 5 Ayah Orang Kaya No.1 Malaysia, Tapi Pekerjaan Anaknya Bakal Buat Anda TERKEJUT !!!
The post Pelik Pekerja Kedai Makan Keluar Masuk Tandas Bawa Periuk Nasi..Wanita Ini Siasat, Rupanya Ini Yang Mereka Buat !!! appeared first on BISKUTMANIS.

Sumber: 1citemalaya
–> Klik jika rasa post ini patut dibuang
Artikel ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog. Sekiranya perkongsian artikel yang dilaporkan disalahertikan kami tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih



Like this Article? Share it!

No comments:

Post a Comment