Pukul 12 Malam Tgh Layan Movie Tiba2 Dgr Housemate Masak. Bila Ke Dapur Alangkah Terkejutnya

Pukul 12 Malam Tgh Layan Movie Tiba2 Dgr Housemate Masak. Bila Ke Dapur Alangkah Terkejutnya | Kat GH ada byk quaters. Ada quaters perempuan sahaja, lelaki sahaja dan campur. Yg campur quaters lelaki dan married. Even staff tu married, dorg x boleh bwk anak tinggal sama. Sekali sekala je itupun time cuti sekolah.

Sekadar Gambar Hiasan.
Quaters aku namanya RSC5. Tingkat 16. Ada dua wings. Satu bilik share 3 org dan toilet share ngan bilik sbelah. Pantry ada dua. Di hujung kiri kanan wings. Bilik aku ni yg plg ujung skali sbelah pantry. Aku dok 2 org je dan toilet x share ngan jiran sbelah. Sbb sbelah lagi yg sepatutnya bilik dah dijadikan pantry.
Aku bekerja sebagai secretary. Sama jugak ngan housemate aku. So kitaorg berdua kerja 9am 5pm including weekends. Mostly kat floor aku tu rata2 kerja shift.
Since bilik aku yg ujung, mmg la sepi. Beberapa kali aku ngan housemate aku dgr ada org masak kat pantry dlm 2am ke 3am. Mula2 kami igt bdk2 yg shift mlm kot blk lapar dan masak. Lama2 makin kerap. Kami ni mmg x jejak pantry tu sbb dua2 pun bukan kaki masak.
Satu malam tu tgh kami layan dvd dgr lagi bunyi org masak. Peliknya, kami x dgr plak bunyi tapak kaki berjalan. Btw, tv kami letak dekat ngan pintu. Suara org pun tak de. Dgr la bunyi senduk berlaga.
Tak lama tu kwn aku bukak mulut. Sbb dia musykil. Dia ajak la aku berborak. Tgh2 borak, bunyi senduk tu senyap. Kami pun pasang telinga. Nak dgr at least suara org or tapak kaki ke. Haram. Senyap mcm tu je. Masing2 dah diam. Sambung tgk dvd blk. Dlm 10mins, bunyi blk. Aku apa lagi, bg signal kat kwn aku ajak tidur. Mlm tu sepanjang mlm bunyi senduk. Mcm masak yg tak henti2.
Esoknya masa nak pegi keje, kwn aku ajak aku tgk pantry. Itu first time kami jejak pantry tu selama dok kat bilik tu. Clean and clear. Dapur gas tak de. Apatah kuali atau senduk. Sinki pun kering je mcm lama x digunakan.
Tengah hari tu, singgah welfare. Cari bilik kosong. Apply nak pindah bilik. Bila warden tanya kenapa, kami pun explain la. Penyudahnya dua2 kena marah dan x dpt tukar bilik. Aku dok la bilik tu sampai la aku berhenti.
/>Sumber: jommelancong

No comments:

Post a Comment