Kenapa FAM Mahu Melantik Tan Cheng Hoe Ketika Kedah Dalam Landasan Terbaik Untuk Menyapu Bersih Kesemua Piala - Ultras Kedah



Biar Jasa Jadi Kenangan Laksamana Tan Cheng Hoe!

1. Terima kasih coach atas segala jasa & sumbangan besar kpd pasukan negeri Kedah Darul Aman, negeri kelahiran coach sendiri, membawa kembali pasukan negeri kita menjadi lebih disegani & dihormati.

2. Memimpin pasukan Kedah dr tahun 2014 hingga saat ini, berjaya membawa trofi Juara Premier League 2015, Juara Piala Malaysia 2016 & terbaru Juara Piala Sumbangsih 2017. Hanya kekurangan Piala Fa & Juara Liga Super shj utk melengkapkan semua kejuaraan.

3. Namun, itulah skripnya, hampir pasti coach akn berhijrah ke skuad negara sbg pembantu kpd Mario Gamez.

4. Tugas utk negara dituntut. Pengorbanan harus dilakukan. Itu benar dan amat kita sanjung dan perlu diberikan keutamaan.

5. Namun yg membelenggu pemikiran kami seluruh penyokong adalah kewajaran utk melantik coach dlm keadaan kita ditengah dlm prestasi yg terbaik, dlm keadaan liga kini di pertengahan dan Kedah di persada liga, saingan Piala Fa kita juga dlm landasan terbaik utk menjulang piala dan saingan Piala Malaysia juga bakal menjelang dimana kita adalah juara bertahan.

6. Semua kejuaraan utama ini Kedah dlm landasan dan momentum terbaik utk Kedah menyapu bersih kesemuanya.

7. Namun kini, kita direntap dgn berita ini. Kewajaran apakah yg telah digunapakai? Rasional dan fakta secara terang ingin melemahkan perancangan yg telah disusun dan tersusun selama ini utk memastikan kejayaan Kedah sedikit terencat dgn berita ini.

8. Tertanya, mengapa ianya tidak dirancang pd awal musim lg utk membawa coach ke skuad negara sepertimana Mario Gomez?

9. Mengapa juga tidak mampu utk bersabar sehingga habis saingan musim ini?

10. Tiada lagikah jurulatih tempatan lain yg punya kelayakan sehingga menganggu perancangan pasukan Kedah?

11. Ini semua akn memberi persepsi yg amat jelas tidak baik utk penyokong Kedah fikirkan rasional itu.

12. Namun, pengorbanan utk negara harus diberikan keutamaan. Baiklah andai benar, kita terima dan berharap coach kita mampu menggalas tugas dgn baik seterusnya mampu utk menjadi ketua jurulatih negara pula selepas itu.

13. Dgn byk kejayaan dan falsafah bolasepak yg bagus, tempat coach yg paling layak adalah Ketua Jurulatih negara selepas ini.

14. Diharapkan juga ini bukan batu loncatan sementara utk beliau ke sebuah pasukan negeri lain, & mbawa pula pemain dari negeri kita ke pasukan sana musim depan. Manalah tau kan. Sejarah pernah terjadi. Tangan ghaib ada dimana mana. Ya betul kita dlm keadaan profesional,tp tindak tanduk kini amat menyedihkan utk diterima.

15. Apa sekalipun, kami di Ultras Kedah ingin mengucapkan selamat maju jaya pada coach. Semoga coach satu masa nanti akan kembali semula ke bumi kelahiran coach ini utk melunaskan apa yang telah tertinggal utk dibereskan. Yakin coach begitu kesal, namun apa daya, kuasa itu melebihi segalanya.

16. Selamat maju jaya coach. Terima kasih atas segalanya. Biar jasa jadi kenangan!

17. Jurulatih, pemain, pegawai datang dan pergi,kita Ultras Kedah, penyokong setia hijau kuning tetap disini. Sokong sepanjang zaman. Pulun Kedah Pulun. Hat Terbaik di Malaysia.


Sumber : Ultras Kedah 2009 - UK09

2 comments:

  1. Semangat kenegerian terlebih, pemikiran kolot, jelas sekali posting ni dihasilkan mengikut rasa amarah tanpa berfikir lebih meluas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang wat bangsat apa??kolot pala bana hang!

      Delete