Punca Cucu Angkat Penggal Kepala Nenek Akhirnya Terjawab

OIOP
Punca Cucu Angkat Penggal Kepala Nenek Akhirnya Terjawab|Rismin 20 tahun seorang cucu angkat yang telah memenggal neneknya intan 60 tahun dengan satu kali tebasan dari belakang kini telah ditangkap polis setelah menjadi buronan selama tiga hari.
Rismin yang bersembunyi dihutan ditemui oleh polis gabungan dan tersungkur, setelah kakinya di hadiahkan dua butir peluru timah panas di bagian kakinya pada 05.05.2016 malam kira kira jam 23.00 ketika cuba lari.
Keberadaan rismin diketahui oleh seorang warga disebuah pondok kebun sawit,kemudian warga tersebut melaporkannya kepada pihak polis.
Pihak polis yang mendapat informasi terus ke tempat yang dimaksutkan dan membuat tangkapan.
Berkait dengan punca kejadian yang diketahui sebelumnya adalah sebab rismin dituduh mencuri tabung gas memang benar,akan tetapi menurut pengakuan rismi dia sebenarnya tidak mencuri tabung gas tersebut,dan tidak bisa menerima apabila dia dikatakan anak seorang pencuri.
“Saya tidak bisa menerima,karena bukan saya yang melakukannya,nenek memaki maki saya dengan mengatakan perkataan kotor” anak tak guna,bapak pencuri anak pun pencuri” kata rismin meniru percakapan  neneknya ketika pergaduhan mulut sebelum hari kejadian pada anggota kepolisian rohul jumaat 06.05.2016.pakanbaru
Rismin mengaku sangat marah dan geram dengan kata kata neneknya.
saya cuba menenangkan diri,tapi apabila saya melihat wajah nenek perasaan geram saya membuak buak hingga saya memenggal kepala untuk membalas dendam.katanya lagi.
Sebelum kejadian pada selasa pagi kelamari rismin dikabarkan datang kerumah nenek intan,namun nenek intan pada masa itu sedang asik menonton filem india dirumah jirannya.
Akan tetapi sekitar jam 12:00 tengah hari nenek intan kembali kerumahnya sebab ingin memberi kedua cucunya makan.
Ketika asik melayan cucunya,rismin yang menunggu di belakang rumah terus menuju kebelakang neneknya dan memengga kepalanya hingga terputus.
Memang saya sudah sediakan parang yang di asah dengan tajam,ketika sampai dirumah saya tidak nampak nenek intan,kemudian emosi saya membuak buak,sampai saya pikir apapun yang terjadi selepas ini pada saya terjadilah,yang penting dendam saya terbalas,ujar rismin.
Saat ditanya berapakali rismin memenggal kepala neneknya sehingga kepala terputus,ia mengakui hanya sekali tebasan dari arah belakang tepat di leher mangsa.
Sebelumnya nenek intan ditemui oleh tetangganya setelah kedua cucu mangsa mengadu kejadian itu sambil menangis.

No comments:

Post a Comment