Layan Customer 'Macam Kambing', Nak Buktikan Jenama Tudung Itu Hebat?



KUALA LUMPUR - Susulan viralnya video sekumpulan pelanggan Fareeda yang fanatik 'merusuh' di depan kedai mereka, pelakon, Wardina Safiyyah, mengkritik tindakan pemilik jenama itu di laman Facebooknya.

"Baru tengok video viral satu butik tudung. Saya mengharapkan pemilik butik berkenaan, janganlah merendahkan dan melayan pembeli anda seperti kambing atau lembu. Manusia selayaknya dilayan seperti manusia.

"Kalau sudah tahu akan ada sale gergasi dan sebagainya, maka gunalah sistem nombor giliran, register online, gunalah e-mel, text dan bermacam-macam sistem lagi zaman serba canggih ini.

"Tak pun, letaklah staff banyak sikit bagi mengawal keadaan. Tidaklah ada apa yang perlu anda banggakan apabila ramai pembeli menjerit dan berhimpit di hadapan kedai anda.

"Ianya amat memalukan. Nak buktikan apa? Tudung anda hebat? Dengan melayan dan membiarkan mereka seperti itu?

"Tak ada hebatnya butik yang membiarkan manusia merendahkan taraf diri mereka seperti itu. Treat your customers with honour and respect. You can at least give them a proper line to que up. It is down right sickening and utterly degrading.

"The boutique owners must take responsibility for no properly organizing the event. As if it was done on purpose. You do not, i repeat, you do not treat people like cattle. Astaghfirullah. And it's not the first time. Speechless," katanya.

Sumber: PIXEL MEDIA

No comments:

Post a Comment