Lelaki Yg Mempunyai Pekerjaan Yang Paling TERUK Di Dunia Apa Yang Lelaki Ini Lakukan Buat Ramai TERPANA





 

Menyelam ke dalam lubang lumpur dengan tangan kosong, Itulah yang perlu dihadapi oleh seorang pembersih pembentung di Bangladesh yang bekerja dalam bidang yang paling tidak disukai di dunia.
Lelaki itu yang merupakan pekerja Dhaka City Corporation, perlu mencuci setiap pembentung pembetung di bandar ini tanpa kelengkapan keselamatan.
Dia terpaksa menggali di bawah tanah dengan berbekalkan sebatang kayu panjang untuk membantu beliau dan tanpa sebarang topeng untuk melindungi beliau daripada wap beracun yang dikeluarkan oleh loji kumbahan.
Selain menyungkit keluar najis dengan tangan kosong, pekerja ini juga mempunyai tugas lain iaitu membuat sampah yang tersekat di lubang.
Dhaka mempunyai penduduk melebihi 14 juta dan baru-baru ini telah dilanda banjir besar disebabkan oleh hujan lebat dan sistem saliran ribut yang tidak mencukupi.
Walaupun terdapat peningkatan membimbangkan dalam jumlah kematian pekerja manhole, pembersih masih lagi tidak dibekalkan dengan peralatan yang mencukupi dan selalu terpaksa memasuki lubang pembentung tanpa perlindungan.
Sumber asal :- DailyMail
Sumber : OhMyViral



 

No comments:

Post a Comment